محصولات SEW

روغن مناسب گیربکس صنعتی

از آنجایی که امروزه در بیشتر صنایع از گیربکس صنعتی استفاده میشود ، روغن های درون این دستگاه ها اهمیت زیادی دارند . در هر مدل و سری از گیربکس صنعتی ، نوع روغن بسیار بر روی عملکرد دستگاه ، طول عمر مفید دستگاه ، مقدار صدایی که سیستم در حین فعالیت تولید میکند ، تاثیر گذار میباشد . به همین دلیل است که میتوان گفت بعد از خرید و نصب گیربکس یکی از مهمترین کارهای انتخاب نوع روغن گیربکس صنعتی ، متناسب با مدل دستگاه و عملکرد آن میباشد .

یکی از مهمترین ویژگی هایی که باید در زمان تهیه ی روغن گیربکس به آن توجه کنید ، جنس قطعات داخلی خود گیربکس و همچنین حداقل و حداکثر دمای سیستم در زمان کار کردن میباشد .

 

مناسب ترین روغن گیربکس صنعتی کدام است ؟

برای جواب دهی به این سوال ، بهتر است که چندین سوال دیگر را در ابتدا جواب دهید . برای مثال ، مدل دستگاه شما چیست ؟ از مدل دستگاه هایی میباشد که نمیتواند به هیچ عنوان خشک کار کند یا خیر ؟ دستگاه چه مقدار ساعات متوالی را مجبور است فعالیت کند ؟ فعالیت دستگاه در حین فعالیت حداقل و حداکثر به چند درجه سانتی گراد میرسد ؟

اگر در فعالیت شما ، دمای سیستم کم است ، توصیه میشود که از روغن های دارای ویسکوزیته ی کمتر یا همان روغن های شل تر استفاده نمایید ، در مقابل در صورتی که در فعالیت شما امکان دارد دما تا حد زیادی افزایش پیدا کند باید از روغن های سفت یا دارای ویسکوزیته ی بیشتر استفاده کنند .

قابل ذکر است که در صورتی که گیربکس شما از گیربکس های کم توان یا حتی متوسط است ، میتوانید به جای روغن از گریس برای پر کردند آن استفاده نمایید .

در صورتی که یک گیربکس توان بالا را به تازگی تهیه کرده اید ، باید در نظر داشته باشید که این دستگاه ها در ابتدا هیچ گونه روان کننده ای ندارند و باید قبل از به کار انداختن آن روغن کاری را به درستی و کامل انجام دهید . توجه داشته باشید که کار انداختن این دستگاه ها بدون روغن کاری حتی برای چند لحظه که ببیند آیا درست کار میکند یا خیر میتواند باعث خسارت زیادی به دستگاه شود .

در زمان تهیه ی روغن گیربکس صنعتی بهتر است که به مطالب زیر توجه نمایید تا بتوانید بهترین نوع متناسب با دستگاه خود را تهیه نمایید .

  • نوع گیربکس

در این مرحله باید ، نوع گیربکس و ابعاد آن را در نظر بگیرید به همراه میزان روغنی که باید در آن قرار بگیرد .

با توجه به سری دستگاه باید بدانید قطعات داخلی از چه جنسی ساخته شده است ( اگر به این موضوع توجه نکنید ممکن است با انتخاب اشتباه روغن با فلزات بدنه ی قطعات واکنش نشان بدهد ) .

حداقل و حداکثر اصطکاکی که ممکن است در حین فعالیت تولید شود .

  • شرایط فعالیت سیستم

در این مرحله میزان ورودی و خروجی دستگاه را باید به دست آورید ، به همراه اینکه دستگاه ویژگی خود قفل شوندگی دارد یا خیر

میزان احتمال شوک ها و فشارهای دستگاه در حین فعالیت .

  • دمای دستگاه

این ویژگی یکی از مهمترین عوامل مشخص کننده در این زمینه میباشد ، باید به آن توجه نمایید .

 

در این بین ممکن است افرادی که در این زمینه آگاهی کافی را ندارند یا اولین بار است که دارند از این محصولات استفاده میکنند ، دچار سردرگمی شده و نتوانند به درستی انتخاب خود را انجام دهند . به همین دلیل است که در فروشگاه متحد ، به جز خدمات خرید و فروش خدمات دیگری همچون مشاوره ی رایگان به صورت تماس تلفنی و آنلاین نیز به مشتریان ارائه میشود ؛ تا بتوانیم در همه ی مراحل از انتخاب دستگاه تا نصب و راه اندازی آن به شما کمک نماییم .

برای تولید روغن گیربکس ، برندهای متفاوتی مشغول به کار هستند ، که با شناسایی این برندها میتوانید انتخاب بهتری را انجام دهید.

یکی از برندهای داخلی ، شرکت های بهران بردبار میباشد که چندین سال است در این زمینه در حال فعالیت بوده و با توجه به کیفیت بالای محصول خود مشتریان زیادی نیز به دست آورده .

سایر برندهایی که میتوانید در ایران پیدا کنید ، روغن کاسترول ، توتال ، موبیل ، شل و ایرانول میباشد .

بیشتر مواقع فروشنده در زمان تحویل محصول به شما روغن مورد نیاز و مناسب دستگاه را نیز معرفی میکند تا بتوانید بدون هیچ مشکلی دستگاه خود را نصب و راه اندازی کنید .

 

در زمان روغن کاری گیربکس صنعتی ، بهتر است که به نکات زیر توجه نمایید :

  • گیربکس چه مقدار روغن و یا روان کننده میخواهد .

در بسیاری از مدل ها این مقدار متفاوت میباشد ، به همین دلیل بهتر است که بعد از خرید در صورتی که این ویژگی مشخص نشده بود آن را از فروشنده بپرسید تا شما را راهنمایی کنند .

  • در صورت استفاده از روغن معدنی باید روغن آن را بعد از پانصد تا هزار ساعت کارکرد عوض کنید .
  • در صورت استفاده از روغن معدنی باید هر 400 ساعت یک بار سطح روغن را چک کنید .

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *