دیگر محصولات

راهنمای خرید پمپ

راهنمای جامع خرید پمپ و الکتروپمپ

یکی از پر استفاده ترین ابزارهای صنعتی امروزه پمپ ها میباشند که با افزایش تقاضا و زمینه هایی که در آنها از پمپ استفاده میشود باعث شده که مدل ها و برندهای مختلفی وارد این بازار شده و در نقش تولید کننده پمپ فعالیت کنند . 

در صنایعی که در آنها سیالاتی وجود دارد مهم ترین و جدانشدنی قطعه پمپ ها میباشد به همین دلیل انتخاب و تهیه ی آن برای بسیاری از صنایع مهم میباشد . 

نکات بسیار زیادی است که باید در زمان خرید پمپ به آن دقت کنید ولی مهمترین نکته جنس قطعات داخلی و پوسته ی پمپ میباشد زیرا برخی سیالات بخاطر داشتن ویسکوزیته ی بالا و ذرات جامد زیاد و گاهی اوقات نیز به دلیل خاصیت شیمیایی آنها محدوده ی انتخاب مشتری را کمتر میکنند . 

ویژگی های مهمی که در زمان انتخاب پمپ باید به آنها توجه نمایید : 

مقدار مسافتی که دستگاه باید سیال را پمپاژ کرده و انتقال دهد (هم از لحاظ ارتفاع و هم از لحاظ فاصله ی افقی )

دبی 

به صورت کلی دبی به معنی توان انتقال سیال در یک واحد زمان میباشد و به عنوان یک یکا برای این ویژگی به حساب می آید . به عبارت ساده تری این ویژگی به معنای مقدار سیالی که باید در یک واحد زمان وارد دستگاه شده و پس از پمپاژ از طریق خروجی از دستگاه خارج شود . 

برای به دست آوردن این ویژگی میتوانید میانگین خروجی مطلوبتان در روز را به دست آورده و با توجه به آن انتخاب خود را انجام دهید . البته باید این موضوع را در نظر گرفت که مقدار جریان الکتریسیته درون دستگاه در این ویژگی بسیار تاثیرگذار میباشد به این معنی که به اندازه کاهش قطر سیم سیم برق و توان آن دبی نیز کاهش پیدا میکند . 

فشار پمپ یا هد 

این ویژگی حداکثر ارتفاعی را نشان میدهد که میتواند در آن سیال را بالا ببرد .  برای پمپ های آب سانتریفیوژ ، هد بر حسب متر و فوت بوده ، در پمپ های روتاری و جا به جایی مثبت این ویژگی بر حسب bar و psi میباشد . در هد حداکثر اختلاف ارتفاع سطح خروجی نسبت به پمپ را مشخص میکند ، در این ویژگی نوع و جنس سیال اهمیتی ندارد فقط محیطی که دستگاه باید در آن کار کند حائز اهمیت است . 

فشار 

در این ویژگی باید حداکثر فشاری که ممکن است به دستگاه وارد شود در نظر بگیرید ، توصیه میشود در این ویژگی بسیار دقت فرمایید زیرا در صورتی که دستگاهی را خریداری کنید که فشار کمتری نسبت به نیاز شما شما ، دستگاه بعد از زمان کوتاهی آسیب دیده و به علت فرسودگی از کار می افتد و شما متحمل خسارت های بسیار زیادی میشوید . 

فرمول فشار : مقدار فشاری که سیال به زمین وارد میکند ضرب در ارتفاع 

افت ارتفاع سیال 

همانطور که مشخص است زمانی که سیال پمپاژ میشود در اثر اصطاک با جداره های داخلی ارتفاع سیال نیز کم میشود ، این ویژگی هم به مسافت بستگی دارد هم به نوع سیال در زمان تهیه و انتخاب پمپها به افرادی که در این زمینه اطلاعات کافی را ندارند پیشنهاد میشود که در این کار با یک فرد ماهر مشاوره بگیرند تا به آنها در انتخاب بهترین مدل و سری کمک کند 

همکاران ما در فروشگاه متحد همواره به دنبال ارائه بهترین خدمات به مشتریان خود میباشند به همین دلیل چندین راه ارتباطی در سایت برای شما تهیه شده است تا هم شما بتوانید به راحتی با ما تماس بگیرید و هم ما یک فرصت به دست بیاوریم تا به شما خدمات مورد نظر را ارائه دهیم .

همچنین در کنار فروش تمامی محصولات اعم از پمپ های خانگی و تخصصی ؛ ما عرضه کننده رسمی محصولات شرکت SEW میباشیم . برای مشاهده مشخصات و خرید گیربکس SEW از این لینک استفاده نمایید

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *