محصولات SEW

عیب های رایج در گیربکس

عیب های رایج در گیربکس

به روزرسانی : 20 مرداد 1402

الکتروگیربکس در صنایع نقش مهمی دارد ، نگهداری و برطرف کردن مشکلات آن هم بسیار مهم است ! شما میتوانید بیشتر مشکلات آن را بر طرف کنید تا الکتروگیربکس شما طول عمر بیشتری و مفید تری را داشته باشد ! ما در این مقاله سعی کرده ایم برای تمامی مشکلات گیربکس ها یک راه حل ارائه دهیم !

یکی از مشکلاتی که بسیار شکایت مشتریان را به همراه دارد ” لرزش بیش از حد ” گیربکس می باشد که این مورد در گیربکس SEW نیز صدق میکند

دلایلی که میتوان نسبت داد :

  • شل نصب کردن گیربکس
  • آسیب دیدگی اتصالات ورودی یا صفت نبودن اتصال
  • آسیب دیدگی خار یا جای خار
  • تشکیل جرم در گیربکس
  • خرابی برینگ
  • وجود خرابی در چرخ دنده
  • راه حل های ممکن
  • از محکم بودن پیچ ها اطمینان حاصل نمایید و اگر پیچ سالم نیستن آن ها را عوض کنید.
  • محکم کردن اتصالات ورودی یا در صورت آسیب دیدگی عوض شود
  • خار را عوض کنید ؛ خارهایی که در گیربکس خود استفاده میکنید باید با استاندارد ها مطابقت داشته باشد و لق نباشد .
  • روغن درون گیربکس را تخلیه کنید ، در مرحله ی بعد پوسته ی آن را به خوبی بشویید و دوباره روانکار را بریزید .
  • تعویض برینگ
  • تعویض چرخدنده ی آسیب دیده
  • مشکل بعدی ” نشتی روغن ” می باشد بسیاری از مشتری ها را کلافه میکند

دلایلی که میتوان نسبت داد : 1. گیربکس را طوری نصب کرده اید که با جای درپوش مخزن روغن هماهنگی ندارد
به طور کامل بسته نبودن درپوش مخزن .
پر کردن بیش از حد مخزن روغن
آسیب دیدن درپوش مخزن
مشکل داشتن کاسه نمد ها یا واشر های جرزگیر
راه حل های ممکن : 1. با توجه به جای درپوش مخزن ، نحوه ی نصب خود را اصلاح کنید .
اطمینان از کاملا بسته بودن درپوش .
مقدار روغن را نیمه ی پوسته ی گیربکس کاهش دهید .
تعویض درپوش مخزن .
تعویض نمد ها یا واشر ها .
“داغ کردن ” گیربکس یکی از مشکلاتی که همواره مشتریان از آن واهمه دارند . زیرا به نوعی بر این باور دارند که این افزایش دماها باعث آسیب دیدن گیربکس می شود.

مشکلاتی که میتوان نسبت داد : 1. بیش از حد کار کشیدن از گیربکس یا اشتباه حساب کردن ضریب کار .
کم یا زیاد بودن روغن در گیربکس ( روان کار کردن گیربکس )
استفاده از روغن های نامناسب .
شرایط نامناسب آب و هوای محیط مربوطه .
راه حل های ممکن : 1. ضریب کار مناسب گیربکس را با توجه به کاتالوگ گیربکس یا صحبت با یک کارشناس مربوط ، مشخص کنید و اگر گیربکس پاسخگوی نیاز شما نبود ، گیربکس خود را عوض کنید .
مقدار روغن را چک کنید ، باید تا نیمه ی پوسته را پر کرده باشید
از روغن ها ذکر شده در کاتالوگ استفاده کنید .
در صورت بیش از حد بودن دما ، از یک فن سوا برای موتور گیربکس تهیه کنید .
بالا بودن دمای برینگ ها ” ها نیز مشکلاتی را دارد

مشکلاتی که میتوان نسبت داد : 1. بار شعاعی بیش از حد باشد

مقدار روغن از حد نیاز کمتر است
راه حل های ممکن : 1. در صورت امکان ، بار شعاعی را کم کنید
در صورت حل نشدن مشکل ، روش یاتاقان بندی را امتحان کنید
در صورت بودن مشکل ، گیربکس را تعویض کنید
مقدار روغن را به حد نیاز برسید

“نویز داشتن ” گیربکس هنگام کار مشکلی جدی است

مشکلاتی که میتوان نسبت داد : 1. مقدار کم روغن در گیربکس .
آسیب دیدگی در خا یا جای خار .
آسیب کلی دستگاه .
جمع شدن جرم خارجی در گیربکس .
آسیب دیدگی اتصالات ورودی و خروجی
محکم نصب نشدن خود گیربکس
صاف نبودن سطحی که گیربکس بر روی آن نصب شده است .
آسیب دیدن خود برینگ .
وجود آسیب در قسمت چرخدنده .
شرایط آب و هوایی محیط اطراف .
راه حل های ممکن : 1. مقدار روغن را چک کنید ، باید تا نیمه ی پوسته را پر کرده باشید .
خار را عوض کنید ، لازم است که خار با استنادارد مربوطه مطابقت داشته و لق نزند .
اجزای دستگاه را مانند اتصالات ، یاتاقان بندی ، ریل ها ، راهنما ها را چک کنید و از عملکرد درست آن ها مطمئن شوید
روغن درون گیربکس را تخلیه کرده و سپس پوستهی گیربکس را بشویید ، دوباره روغن مناسب را بریزید .
از سالم بودن اتصالات ورودی و خروجی اطمینان حاصل کنید ، در صورت وجود آسیب آن را عوض کنید .
از محکم بسته بودن پیچ ها مطمئن شوید ، در صورت بودن آسیب پیچ ها را عوض کنید .
یک سطح مناسب و صاف برای نصب گیربکس تهیه کنید ، در صورت بودن مشکل تکیه گاه و شیم را نیز امتحان کنید .
برینگ را عوض کنید .
چرخ دنده ی آسیب دیده را عوض کنید .
استفاده از فن جدا برای موتور را امتحان کنید .

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *